Parkeersensoreninbouwen.nl bouwt parkeersensoren in bij vrijwel alle nieuwe en gebruikte auto's, op kleur gespoten, in Amersfoort en op locatie, voor vaak de helft van de gangbare prijs; vanaf € 200.

home
informatie / sets
keuzehulp
afspraak maken
Foto's van voorbeelden.
F.A.Q. / Veelgestelde vragen
werkwijze bij het inbouwen van parkeersensoren
garantie en voorwaarden
Lees de bevindingen van klanten of plaats zelf een reactie.
obd-diagnose / analyse (1 en 2)
Links en Linkpartners van Parkeersensoreninbouwen.nl.
Nieuws van specialist Parkeersensoreninbouwen.nl
contact
Verkoop van losse sets en onderdelen.

 

Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Facebook. Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Twitter. Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Google Plus. Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op LinkedIn.
Zie video's en volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Youtube.
Zie foto's en volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Pinterest. Zie foto's en volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Picasa. Zie advertenties van Parkeersensoreninbouwen.nl op Marktplaats.

Lees of schrijf een review over Parkeersensoreninbouwen.nl op Yelp English version (to make an appointment)

Scan onze url; Parkeersensoren + inbouwen. Voorkom parkeerschade, vergemakkelijk inparkeren. Vrijwel altijd achteraf mogelijk vanaf 200 euro. In achterbumper en voorbumper. Ook op locatie en losse verkoop. (klik om te vergroten) Bij Parkeersensoreninbouwen.nl kunt u eenvoudig, snel, veilig online betalen met iDeal, via Mollie.

Wij importeren zelf onze sets en onderdelen bij de fabrikant Viracle in China. De materialen van deze electronica-fabrikant, die gespecialiseerd is in parkeersystemen, zijn CE- (Europa), RoHS-, en E-mark gecertificeerd. Mede door onze eigen inkoop zijn onze prijzen laag en is de kwaliteit hoog.
Parkeersets en -onderdelen van PI-nl zijn CE-, RoHS- en E-mark gecertificeerd.

ga naar mobiele site

U kunt bij Parkeersensoreninbouwen.nl met pin betalen.

Spuitwerk dat door onze partner-spuiterij wordt uitgevoerd, valt onder het FOCWA-keurmerk.

Gratis WiFi bij Parkeersensoreninbouwen.nl

Webshop-artikelen worden doorgaans in twee werkdagen bezorgd door DHL.
Webshop-artikelen worden doorgaans
in twee werkdagen bezorgd door DHL.

Parkeersensoreninbouwen.nl: Dode Hoek Detectie Systeem / Dode Hoek Sensor / Blind Spot Detection System

www.dodehoekdetectiesysteem.nl

Een parkeerset (van PI-nl) is op zich prima, maar parkeersensoren zien niet uw dode hoek, het gedeelte tussen het achterwiel en de achterbumper! Bij inhalen of parkeren heeft u dus nog altijd een kans op schade!

Parkeersensoreninbouwen.nl levert en monteert een Dode Hoek Detectie Systeem / Blind Spot Detection System. Dit systeem maakt gebruik van een dode hoek sensor links en rechts die achter het achterwiel in de zijkant van de bumper gemonteerd wordt. Tijdens inhalen of parkeren kijken de sensoren in de dode hoeken of er een ander voertuig of een object of een fietser aanwezig is.

Het Dode Hoek Detectie Systeem kan -als zelfstandig systeem- worden gemonteerd, ook als uw auto al (fabriek of after-market) parkeersensoren heeft!

Parkeersensoreninbouwen.nl levert een dode hoek detectie systeem (DHDS-set) / Blind Spot Detection System. (foto bereik)
De sensoren hebben een reikwijdte van minimaal anderhalf tot maximaal drie meter.

Parkeersensoreninbouwen.nl levert een dode hoek detectie systeem (DHDS-set) / Blind Spot Detection System. (foto schade voorkomen)
Voorkom schade in de dode hoek, bij inhalen of parkeren.

Parkeersensoreninbouwen.nl levert een dode hoek detectie systeem (DHDS-set) / Blind Spot Detection System. (foto led)
De led-indicatoren worden in de auto gemonteerd, ze zijn niet geschikt om in of op de buitenspiegels te monteren. In de auto is het handig om de led's onderaan de a-stijl (foto boven), maar liever nog bovenaan de a-stijl (foto's onder) te monteren, zodat je het signaal direct ziet.

Werking: De DHDS-set is een systeem dat -indien gekoppeld aan een continu 12 volt stroomtoevoer- altijd 'stand-by' is. De dode hoek sensoren meten namelijk altijd of er binnen maximaal drie meter van de dode hoek een object is. Als dat niet zo is, dan is het systeem in rust, de led's en pieper zijn dan uit. Wanneer dat wel zo is, dan zullen de led's, wanneer u nog steeds rechtdoor rijdt of stilstaat, gaan knipperen; u weet dan alvast dat er zich iets in de dode hoek bevindt. Wanneer u nu uw knipperlicht (of alarmlichten) aanzet, ten teken dat u van rijstrook of positie gaat veranderen, zal ook de pieper gaan piepen, ten teken dat u zich nu richting een object begeeft. Zodra het knipperlicht uit gaat, gaat de set weer in de stand-by stand.

Plaatsing & Bereik: Van groot belang is dat de sensoren in de juiste positie worden geplaatst: a) Bij voorkeur tussen 42 en 55 cm hoog. b) Haaks op de auto, zodat de sensor recht (of zo recht mogelijk) naar opzij kijkt, zodat hij het 'gat' opvult tussen achterwiel en de buitenste parkeersensor. c) Let op dat de 'Up'-kant boven zit, maar bij beperkt bereik kunt u experimenteren door de sensorkop iets te draaien, om te zien of het scangebied daarmee iets verandert.
Als de plaatsing optimaal is, detecteert de sensor een gebied van maximaal 3 meter ver en zo'n 3 meter breed. Dit is dus aanmerkelijk groter dan een gemiddelde fabriekssensor (vaak 1,5 meter), en zelfs groter dan de sensoren die PI-nl in de overige sets gebruikt (2,5 meter). Zie de voorbeeldfoto's hieronder. De sensor heeft altijd (maximaal) een seconde tijd nodig om te kunnen 'uitzenden' en 'ontvangen', oftewel om een object te detecteren. Tegemoet komend verkeer in de andere rijbaan zal daarom meestal niet gezien worden, dat passeert te snel, maar is ook niet van belang, omdat het niet in uw dode hoek zit. Wanneer u zelf een ander voertuig inhaalt (en zich minimaal een seconde naast dat voertuig begeeft), of wanneer u inparkeert, of wanneer iemand u inhaalt, dan zal de sensor dit object zeker zien. Ziet de sensor een passerend object niet, dan zult u die ook niet raken, omdat het niet (of niet lang genoeg) in uw dode hoek zat. Zit het wel (lang genoeg) in uw dode hoek, dan zal de sensor het zeker zien.

Het Dode Hoek Detectie Systeem kan ook -als zelfstandig systeem- worden gemonteerd als uw auto al een parkeersensor-set (fabriek of after-market) heeft!

Voordelen DHDS: de DHDS-set houdt altijd de dode hoek in de gaten, actief (bij knipperlicht aan) en stand-by (bij knipperlicht uit). De led's en de pieper gaan aan, zodra u met knipperlicht aan een bocht maakt, u bent dan goed beschermd. De led's kunnen bij voorkeur ergens aan de a-stijl worden gemonteerd, zodat u altijd een duidelijk optisch signaal heeft.

Nadelen DHDS: De led's en de pieper gaan bijvoorbeeld ook aan, wanneer u voorgesorteerd staat, met uw knipperlicht aan, en er staat een auto naast u. Er zijn wel 'trucjes' om het bereik iets te verkleinen (naar bijv. 2 meter i.p.v. 3 meter), zodat u van dit verschijnsel weinig of geen last meer heeft. Een ander punt is, dat als de DHDS-set gekoppeld is aan een continu 12 volt stroomtoevoer, de set ook 'stand-by' zal staan, als de auto uit is. De led's zullen dan ook knipperen als u bijvoorbeeld ergens geparkeerd staat en de auto heeft verlaten. Om dat te voorkomen monteert PI-nl een kleine, verstopte 'aan-/uit-switch', waarmee u de set geheel uit kunt zetten. Wanneer er echter eenvoudig een kabel voor de stroomtoevoer te vinden is, die alleen stroom levert als de auto aan is, een zgn. geschakelde 12 volt stroomtoevoer, dan zal die stroomtoevoer gekozen worden, zodat de DHDS-set automatisch alleen actief of stand-by is, wanneer de auto aan is.

Parkeersensoreninbouwen.nl levert een dode hoek detectie systeem (DHDS-set) / Blind Spot Detection System. (foto set)

Toelichting: De DHDS-set bestaat uit twee overspuitbare of overschilderbare* zwarte sensoren (het model met bovenaan een opstaand randje), een bijpassende gatenboor, een control-unit, geharnaste bekabeling voor de sensoren, gezekerde bekabeling voor de aansluitingen, een instelbare pieper, twee zelfplakkende led-indicatoren.
De set wordt aangesloten op een continu of een geschakelde 12 volt stroomtoevoer, zodat de control-unit standby staat of aan gaat bij 'contact aan'. De bekabeling wordt tevens gekoppeld aan het knipperlicht** links en rechts, zodat het systeem actief wordt, wanneer een knipperlicht aan staat en u van rijstrook of rijpositie wisselt, of wanneer u gaat parkeren.

* = De twee zwarte sensoren kunnen vooraf op kleurcode worden gespoten. Dit kost € 30 (incl. kleurlak, blanke lak, arbeid, garantie). Wanneer u echter bewust de reikwijdte van de sensoren iets wilt beperken (van de standaard 3m naar +/- 2m), dan kunt u er in dit geval ook voor kiezen om de sensoren met een of meerdere laagjes zelf te kleuren m.b.v. de goedkopere optie van een lakstift.
De twee bijgeleverde sensoren zijn specifiek voor deze set en kunnen dus niet omgewisseld worden voor andere typen sensoren.

** = U kunt er (bij zelf-montage) ook voor kiezen om de signaaldraden niet aan de knipperlichten te koppelen, maar aan een andere 12 volt draad, en/of bedienbaar te maken via een aan-/uit-switch.

Inbouwvolgorde (van PI-nl) van een Dode Hoek Detectie Systeem.

Inbouwvolgorde, zoals Parkeersensoreninbouwen.nl het doorgaans doet;
A) Met of zonder een (mini- of maxi-)omvormer spanning (12 volt) zoeken en voorbereiden. B) De spanning (doorgaans de plusdraad) onderbreekbaar maken m.b.v. een switch. C) De indicatoren plaatsen en de draden trekken. D) De pieper plaatsen en de draad trekken. E) De stroomdraad, indicatordraden en pieperdraad bijeen laten komen en gezamelijk naar de kofferbak trekken, richting de control unit (computertje) en de andere draden en onderdelen. F) Posities sensoren bepalen, sensoren plaatsen, draden trekken. Daarna alles aansluiten aan de control-unit en testen.
Inbouwduur: 3 uur.

 

Wat kunt u er van verwachten?
Een Dode Hoek Detectie Systeem, dat door een autofabrikant ingebouwd geleverd wordt, is een erg duur systeem. Het wordt voor zover wij weten niet achteraf als los item aangeboden, verkocht, en/of ingebouwd. Hooguit kunt u het bestellen als onderdeel van een groter pakket (van vaak meer dan tweeduizend euro) dat u dan dient aan te schaffen.
Om toch voor een betaalbare prijs een vergelijkbaar systeem te kunnen gebruiken, heeft onze fabrikant Viracle het DHDS-systeem gemaakt dat wij leveren en inbouwen. Zoals u hierboven heeft kunnen lezen, werkt dat ook met twee sensoren, led-indicators, piepers, actief-passief modus, enzovoorts. Het systeem maakt niet gebruik van led-indicators in de buitenspiegels, geen eventuele 'derde en vierde sensor' (bijv. ter hoogte van de buitenspiegel), 'snellere' scan-systemen (sneller dan electro-magnetisch, of ultrasoon), enzovoorts. Het DHDS-systeem van onze fabrikant voldoet in de praktijk goed, we ontvangen er geen klachten over, klanten zijn er doorgaans tevreden over.

Maar het is wel zo eerlijk om ook te laten zien, dat niet bij iedereen de DHDS-set volledig aan de verwachtingen voldoet. Of dat aan de verwachtingen ligt, daar oordelen wij niet over. Hier is een review van een klant:
"Ik vind de sensoren te traag. Het valt me op dat ze fietsers, brommers of andere passerende voorbijgangers niet snel genoeg detecteren bij bijvoorbeeld rotondes of andere situaties waarbij ze relatief “snel" langs komen. Daarnaast zou het een stuk fijner zijn als de lampjes aan zouden blijven op het moment van waarnemen in plaats van 1x knipperen aangezien het dan duidelijker is wanneer je dode hoek vrij is. (...) Maar ik had er uiteindelijk toch net iets meer van verwacht en merk toch dat ik een beetje teleurgesteld ben in het systeem."
Onze reactie: De sensor(en) van het DHDS-systeem heeft een seconde nodig om op een voorwerp te kunnen 'echoën'. Als u zelf een auto inhaalt, of een auto haalt u in, of u bent aan het parkeren, dan zal het DHDS normaliter altijd een voorwerp in de dode hoek zien. Wanneer er echter een passerend voorwerp is, dat een klein frontaal oppervlak heeft om op te echoën, en ook nog eens snel voorbij komt, dan is het mogelijk dat de sensor net niet genoeg tijd heeft om te reageren. Echter, de kans dat u dit passerende voorwerp 'raakt', is dan uiteraard ook bijzonder klein. Samenvattend: ons inziens (en dat van onze tevreden klanten) voldoet het DHDS-systeem aan de doelen waar het voor gemaakt is. Het kan zijn dat het technisch gezien net niet zo goed of snel is als een fabriekssysteem. Dat pretenderen wij ook niet. Maar het is altijd handig om u hiervan vooraf bewust van te zijn.

 

Let op: het DHDS-is geschikt voor personenauto's, bestelauto's en 'busjes'/bedrijfsauto's, niet voor campers en vrachtauto's.

Bij inbouwen in combinatie met het inbouwen van een parkeerset achter ontvangt u € 10 korting op de DHDS-set-inbouw.

Zelf inbouwen? Meet vooraf of uw een omvormer nodig hebt voor de aansluiting op uw 12 volt voorziening!

 

BESTELLEN / KOPEN | INBOUW-AFSPRAAK MAKEN | HOME

 


 

Foto's van auto's met door Parkeersensoreninbouwen.nl ingebouwd Dode Hoek Detectie Systeem

 

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Ford C-Max Titanium uit 2009. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Ford C-Max Titanium uit 2009. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Peugeot 308 SW met canbus uit 2016. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Peugeot 308 SW met canbus uit 2016. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Renault Captur TCE 120 uit 2014. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Renault Captur TCE 120 uit 2014. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Kia Sportage met canbus uit 2012. De led's werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Kia Sportage met canbus uit 2012. De led's werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Kia Niro uit 2017. De led's werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Kia Niro uit 2017. De led's werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Chrysler Town & Country 3.6 Automaat uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Chrysler Town & Country 3.6 Automaat uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Renault Trafic uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Renault Trafic uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Citroën DS4 uit 2011. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Citroën DS4 uit 2011. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Seat Arona uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Seat Arona uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai iX20 uit 2013. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai iX20 uit 2013. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Honda CR-V uit 2005. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Honda CR-V uit 2005. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Lexus GS300h uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Lexus GS300h uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2019) ingebouwd door PI-nl in een Opel Movano uit 2014. De indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2019) ingebouwd door PI-nl in een Opel Movano uit 2014. De indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Seat Ibiza uit 2010. De led-indicators werden boven de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Seat Ibiza uit 2010. De led-indicators werden boven de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Subaru Forester uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Subaru Forester uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Peugeot Expert uit 2016. De indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd. Er werden antraciet gespoten sensoren gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Peugeot Expert uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd. Er werden antraciet gespoten sensoren gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Renault Captur TCE uit 2014. De indicator-led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Renault Captur TCE uit 2014. De indicator-led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz CLA Coupe sedan met canbus uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz CLA Coupe sedan met canbus uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

 

terug

 

HOME | informatie | keuzehulp | afspraak maken | foto's | FAQ | werkwijze |

garantie & vwd. | recensies | obd | links | nieuws | contact | webshop |

 



355 Automotive: producten en diensten voor de autobranche.

Geen parkeersensoren? Kijk hoe deze meneer parkeert...

  Parkeersensoreninbouwen.nl is een geregistreerde merk- en bedrijfsnaam; 'parkeersensoreninbouwen' en parkeersensoreninbouwen.nl' zijn derhalve termen die gekoppeld zijn aan de merk-, bedrijfs- en websitenaam. Misbruik, zoals ongeoorloofd gebruiken van exact dezelfde terminologie, of terminologie die ogenschijnlijk specifiek voor winstbejag is bedoeld, bijv. in eigen url-, merk-, bedrijfs-, of website-namen, is juridisch gezien onrechtmatig en wordt bestraft.
dochter van
355 Automotive

parkeren zonder
parkeersensoren...